lauantai 12. elokuuta 2017

LUKIOFIILIKSET

Mulla alkoi mun lukiotaipaleen ensimmäinen vuosi tortaina ja mulla on siitä todella sekalaiset fiilikset. Mulla on paljon uutta opittavaa ihan käytännön asioissa ja muutenkin uutta tietoa on tullut joka suunnasta. En meinaa millään pysyä perässä.. 
Mun lukiotaival alkoi torstaina ryhmiin jakamisella ja koko vuoden jaksojen tekemisellä. Uhkasin heittää koneeni monta kertaa seinään, koska en meinannut saada pakollisia kursseja millään sopimaan. En meinannut edes ymmärtää sitä systeemiä ensin, sillä ryhmänohjaajani selitti vain jostain palkeista. Ihan niinkuin mun olisi pitänyt ensimmäisenä päivänä ymmärtää heti mitä se tarkoittaa. No en todellakaan tiennyt.
Mun eka jakso on ihan ok aineiden ja koulupäivien pituuksien suhteen, paitsi maanantai vähän tökkii. Mulla on maanantaisin viittä vaille viiteen asti koulua yhden ilmaisutaidonkurssin takia. Tykkään kylläkin ilmaisutaidosta, mutta tulen olemaan tosi myöhään silloin kotona..
Ryhmänohjaani yritti vakuutella, että kaikessa on ihan selvä systeemi ja idea, mutta tunnun silti olevan ihan pihalla. Teoriassa ymmärrän milloin pitää olla missäkin ja miksi, mutta käytäntö on sitten ihan eri asia. Moni on sanonut, että ensimmäiset viikot on vaikeita, joten yritän tämän sekamelskan keskellä pysyä positiivisena.
En halua, että ihmiset ymmärtää mut väärin. Sillä olen oikeasti tosi kiitollinen lukiopaikastani juurikin tässä lukiossa, pitkästä koulumatkasta huolimatta. Tämä oli mun ykkösvaihtoehto, johon en uskonut edes pääseväni. Olen tosi innoissani kaikesta uudesta, mutta eiköhän jokainen joskus ole silti vaipunut epätoivoon. Kaikki tuntuu vaikealta, vaikka asiaa on odottanut pitkään innolla.
Olen ihan fiiliksissä mun tulevista mediakursseista, sillä ne kaikki kuulostaa ihan mahtavilta. Olen onnellinen kouluni limu -ja kahviautomaateista sekä oikeasti hyvästä kouluruuasta. Olen otettu uudesta kaveristani Pinjasta ja toivon saavani edes pari muutakin uutta toveria tässä lähiviikkoina.
Kaikki uusi tuntuu tosi jännältä ja mahtavalta samaan aikaan. Tunnen olevani oikeassa paikassa, kun menen Z-junaan seitsemältä aamulla. En kiellä etteikö se tulisi olemaan rankkaa, mutta tätä mä halaun jännityksestä ja pihalla olosta huolimatta.
OOTD: jakku: , toppi: Turkista, kello: timanttiset, farkut: monki, laukku: Turkista, kengät: h&m
xjassu

10 kommenttia:

  1. Tiedän omasta kokemuksesta, että lukion alku on tosi vaikeeta, mutta näin abina voin tsempata sillä, että ens vuonna voit olla ylpeä, kun oot jo oppinu kaikki käytönnön jutut kun uudet ykköset taas tuskailee niitten kanssa😂 tosi paljon tsemppiä sulle, ota kaikki irti lukiosta, koska jälkeenpäin tuut huomaamaan että se lukioaika menee tosi nopeesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noin mäkin yritän ajatella, mutta eiköhän tää tästä. Ja kiitos paljon!

      Poista
  2. Joo täällä kans yks ylihuomenna abivuoden aloittava! Lukio on ihan eri systeemi kuin peruskoulu, etenkin uuden opsin myötä, puhumattakaan jos kyseessä on erikoisempi lukio kuten esim tuo medialukio. Kaikesta kuitenkin selvii ja tuut ymmärtämään kyllä! Niin on ymmärtäneet kaikki muutkin :-) Paljon tsemppiä tuleviin lukiovuosiin! Mulla ainakin edelliset kaksi on olleet heittämällä elämäni parhaat, uskon että tää alkava kolmas pesee vielä nekin!

    VastaaPoista
  3. Komppaan edellisiä, kyllä se siitä hyvin menee tsemppiä lukioon! Ekalla vuodella olin ihan kauhuissani enkä tajunnut mitään mut parin päivän päästä oli tilanne eri ku pääsi mukaan rytmiin, ajan kanssa tottuu! :)

    VastaaPoista
  4. Lukion alku voi kyllä tuntua todella sekavalta, kun uutta asiaa joka puolelta! Mullakin meni hetki tottua uuteen koulusysteemiin, mutta kyllä se siitä ajan kanssa alkaa helpottamaan :D Tsemppiä sulle!

    VastaaPoista
  5. Tsemppiä lukioon!! Mulla on loppurutistukset menossa tänä vuonna, mutta eiköhän tästäkin selvitä. ;D

    www.nooraemilia.fi

    VastaaPoista